16 Şubat 2007 Cuma

Seda Pastane Bistro

Ankara'da bir bistro modasıdır gidiyor. Önce Çukurambar Liva Bistro açıldı,son olarak da Seda Pastanesi mahallemizde bir bistro açtı. Biz de 'Seda Pastane Bistro'yu merak edip geçen haftalarda Nisan ve Ceren'le oraya gittik.Ulaşımı benim için çok rahat.İşten ya da evden 10-15 dk.

Önünde park yeri kısıtlı, ben yer bulamadığımdan anahtarı görevliye verdim.3 katlı, oldukça büyük bir yer. Kaç kişilik kapasitesi olduğunu yazamıyorum,çünkü bu konuda kestirim yeteneğim hiç yok. İlk katı pastane, benim gördüğüm kadarıyla oturacak yer yok, sadece satış yapılıyor. Biz ikinci katta oturduk, masa ve sandalyeler rahat ve güzel.Üçüncü kat asma kat olduğundan ikinci katın bir kısmının tavanı oldukça yüksek. Benim gibi yüksek tavan sevenler için çok ideal.

Kızlarla otururken bistro kelimesinin anlamını merak ettik. Sonradan internette biraz araştırdım. Sanki bizim pastaneler bu kelimeyi yanlış kullanıyorlar. Wikipedia bu konuda diyor ki; Bistro, uygun fiyatlı, küçük yemeklerin sunulduğu, mütevazi ortamı olan, küçük restoranlara verilen isim. Bistrolar özellikle Paris'te bulunuyor. Kelimenin kökeni Fransızca'ya Ruşça'dan geliyor. Fransızca'dan da diğer dillere yayılmış.

Ben Fettucini Alfredo sipariş ettim, beğendim. Tatlı yemedik, dolayısıyla tatlılar, pastalar hakkında yorum yapamayacağım. Menü oldukça zengin, yiyecek içecek aklınıza ne gelirse bulabileceğiniz bir yer. Canlı müzik çalan bir grup vardı o akşam,ama gürültüsüz, kısık sesli, yemeğinize eşlik edecek hafif bir müzik. Biz hafta içi iş çıkışı buluştuğumuzdan sanırım hiç kalabalık değildi.Hatta çok az masa doluydu. Fiyatlar ucuz değil, çok pahalı da sayılmaz, Liva Bistro ya da Bilkent ayarında...

Genel olarak beğendik,en yakın zamanda 'brunch'a gitmeyi istiyoruz.Sahi Ankara'da en iyi brunch nerededir?


Zuhal

3 yorum:

limoncicegi dedi ki...

Liva Brunch derim ben, gerci Arjantin Caddesine gore yine ucuz kaliyor... Veya baharda Beynam Club derim... Bahara da daha pek cok varmis :)

Şehir Melekleri dedi ki...

Liva'nın methini ben de duydum, ama henüz gidip test edemedim.Beynam Club neresi? ben bilmiyorum, bir ara gideriz o zaman bahara. Nisan'a 1.5 ay kaldı,çok sayılmaz aslında :)

Adsız dedi ki...

ben yine de size baharda ya da yazda seda yı tavsiye ederim.