23 Şubat 2007 Cuma

Ankara'nın en iyi balıkçısı - Kalbur

Hep duyup gitmek istediğim ama bir türlü gidemediğim bir balıkçı vardı Ankara'da. Çeşitli yerler tarafından yapılmış Türkiye'nin en iyi balıkçıları, meyhaneleri, mezecileri listesinde ilk üçe girmiş, mütevazi ortamında harika deniz ürünleri sunan bir restoran... Sonunda geçen hafta küçük bir sürprizle kendimi Oran çarşısında buldum. Kalburun girişi beni çok şaşırttı, çarşının en alt katında küçücük bir köfteci gibi bir restoran. İçerisi oldukça basit dekore edilmiş, masalar, tabaklar, peçeteler oldukça sade. Kapıdan girer girmez bizi karşılayan beyefendinin buranın ünlü sahibi Mehmet Bey olduğunu anlamak zor olmadı. Mehmet Bey, bizi 2 kişilik küçük bir masaya aldı. İçerisi oldukça küçük, 40–45 kişilik. Burada kredi kartı geçmiyor ve rezervasyonsuz yer bulmak mümkün olmuyor. Biz perşembe akşamı gitmiş olmamıza rağmen neredeyse tüm masalar doluydu.

Mezeler gerçekten inanılmaz lezzetliydi. Yediğimiz her şey çok özeldi, ahtapot salata dışındakilerin benzerini daha önce hiç yememiştim. Karidesi çok sevdiğimden, sipariş ettiğim neredeyse her şeyin karidesli olduğunu ancak yerken fark ettim. Karides böreği, içine karides konulmuş kalamar dolma, bildiğimiz kadayıfın içine sarılmış karidesler çok lezzetli ve özeldi. Salatada ve diğer tüm yemeklerde sızma zeytinyağı kullanılmış. Yanında beyaz şarap aldık ama sonradan fark ettim ki bizim dışımızda herkes rakı içiyordu. Daha önceden Mehmet Bey ve eşi hakkında birçok şey okumuş olduğumdan, içeriye girdiğim andan itibaren bizi ne zaman azarlayacak diye korkarak bekledim. Bir ara ben çok doyduğumdan durakladığımda Mehmet Bey gelip yiyemediğim için bana takıldı. Mezeler sırasıyla, biri bitince diğeri geliyor. Yani birini bitiremeyen sıradaki mezeyi yemeye hak kazanamıyor. Mezelerle çok doyduğumuzdan ve midemin köşesinde kalmış küçük boşluğu meşhur kabak tatlısına ayırmaya karar verdiğimden, balıkların tadına bakamadım. Bir dahaki sefere daha az meze alıp, o zaman da balık yemeye karar verdim. Dondurmalı kabak tatlısı şimdiye kadar yediğim en değişik ve lezzetli kabak tatlısıydı, küçük doğranan kabaklar tahinle fırınlanmış, yanına dondurma da çok yakışmıştı. Fiyatlar oldukça pahalı ama ödediğiniz parayı kesinlikle hak eden şeyler yiyebiliyorsunuz. Lüks, servis, gösteriş sevenler için değil Kalbur. Sade bir mekanda lezzetli deniz ürünleri yemek isteyenler için ise kesinlikle tavsiye ederim.
Zuhal

1 yorum:

WarhaWk - Cenk dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.