8 Şubat 2007 Perşembe

PAUL'de Kız Kıza

Dün kız kıza oturup bir güzel kaynattık, erkekler, hayat, hobiler, sıkıntılar..Emek’te Paul’deyiz..Buraya ilk gelişim yıllar önceydi, yurda yeni dönmüştüm, böyle hoş bir Fransız kafesine gelmek çok sürpriz olmuştu..Daha sonra pekçok kereler buraya gelip kafamı dinlediğim olmuştur..

Çaylarımızı ısmarlıyoruz, bol limonlu, sıpsıcak... malum kar, kış nezleyle savaşıyoruz..Kızlardan birisi erkek arkadaşından ayrılmış, biri erkek arkadaş arıyor..ben mi? Ben bunların arasında bir yerlerde, aramakla, bulamamanın umutsuzluk gidiş gelişlerindeyim..Yaş kemale erdi de ondan mı bilmiyorum bazen insan gerçekten hayatta nerde durduğunu bilemiyor..konuşuyoruz, konuşuyoruz geldiğimiz nokta hep aynı: birey olarak mutluluğu yakalamanın yollarını bulmak..bizi alıp götürecek, hayata bağlayacak, aklımıza gelince heyecan duyacağımız birşeylerin olması hayatta..bu belki fotoğraf çekmek, belki film izlemek, yemek yapmak, dağa tırmanmak, belki uçuk bir fikirle işinden ayrılıp bir cafe açmak..ama öyle birşey olmalı ki “birisi” olmadan da keyif almayı sağlamalı, bir bağ kurmalı seninle akan zaman arasında..kendini ifade etmeni, belki daha iyi anlamanı, içinde ki o küçük kızı ortaya çıkartmalı..O küçük kız koşmalı, oynamalı, eğlenmeli, gülmeli, şakalaşmalı, düşmeli, ağlamalı, ama hep ayağa kalıkıp koşmaya,oynamaya devam edebilmeli..
Burada favorim çilekli tart ve kiş..Paul yıllar boyunca çok el değiştirmiş olsa da sunum hep aynı: kiş hafif ısıtılır, yanında taze, hardal, zeytinyağlı soslu yeşilliklerle servis edilir..Bu sosun tarifini çıkartmaya çok çalıştım ama birtürlü aynı tadı tutturamadım..Tart ise herzaman lezzetli, meyveler iri ve gösterişli dayanabilmek mümkün değil..Dışarıda kar atıştırıyor, haftaya başlamadan kafa dağıtmak için sinemaya yol alıyoruz..”Kanlı Elmas”..Leonardo abimiz fena değil ama biraz fizikten kaybediyor Afrikalı beyaz genci canlandırıken, iri zencilerin yanında..Ama filmden çıkınca, cahil ve aç insanların isyancı haline getirilmesinin aslında nasılda kolay olduğu daha kolay anlaşılıyor...Bir kez daha elimdekiler için şükür ediyorum..
CEREN

Hiç yorum yok: