20 Şubat 2007 Salı

Feryal Öney Konseri


Feryal Öney adı birçoğunuz için yabancı olabilir. Feryal, Kardeş Türküler grubunun solistlerinden biri dersem belki daha tanıdık olacaktır. Bu inanılmaz sesli, güzel insan geçtiğimiz günlerde "Bulutlar Geçer" adlı solo bir albüm çıkardı. Anadolu’nun konar-göçer Türkmenlerinin ezgilerinin yer aldığı albüm tabiki Kalan Müzik'ten çıktı. Albümde Neşet Ertaş, Ali Ekber Çiçek,Musa Eroğlu bestelerinin yanında, "Aynalı Körük" gibi geleneksel türküler de bulunmakta.

Geçen hafta de bu albümün ilk konserinde Feryal Öney'i dinleme şansını yakaladım. Feryal, Neşet Ertaş türkülerini çok güzel bir şekilde seslendiriyor. Kardeş Türküler'in Bahar albümünde Yanıyorum türküsünü Neşet Ertaş'la birlikte söylemişti, bu albümde de Neşet Ertaş'ın dokunaklı türküsü 'Hata Benim'i birlikte söylüyorlar. Konserdeki türkülerin yarısı Neşet Ertaş türküleriydi. Albümün ilk konseri olması dolayısıyla Feryal oldukça heyecanlıydı, orkestra şahaneydi. Orkestrada Kardeş Türkülerden tanıdık simalar vardı. Çok güzel bir konserdi, bitiminde uzun süre ayakta alkışladık. Konser Migros Sanatolia sahnesindeydi. Bu sahneye ilk gidişim. Sahneyi beğenmedim, ortalıkta kablolar var, havalandırma çok kötü. Bir ara şarkının ortasında Feryal'in mikrofonu gitti. Neyseki coşkulu izleyicilerin türküye devam etmesiyle türkü söylendi. Salon dolu değildi. Bu küçük salonun bile dolu olmadığını görünce 'gerçekten sanatla uğraşan insanların' aslında ne zor şartlar altında bunu yaptıklarını düşünmeden edemedim. Ama iyiki böyle güzel insanlar, böyle güzel işler yapıyorlar da bizi onları dinleme/izleme zevkinden mahrum bırakmıyorlar...
Zuhal

Hiç yorum yok: