23 Mart 2007 Cuma

Vişneli Muffin



Fanatik bir çikolatasever olarak hayatta çikolatan başka lezzetler de olduğunu kendime kanıtlamak için, ne zamandır meyveli pastalar, tatlılar yapmak istiyordum. Geçen hafta joyofbaking sitesinde güzel bir meyveli muffin tarifi buldum. Tarifte de tavsiye edildiği gibi, bu mevsimde taze meyveler bulamayacağımdan, donmuş vişne ile yapmaya karar verdim. Ama gel gör ki market market dolaşıp vişne bulamadım. Evimin yakınlarındaki Peynirci, Tansaş ve Çağdaş marketlerde donmuş vişne ya da donmuş hiç bir meyve yoktu. Doğru mu bilmiyorum ama Çağdaş'taki reyon görevlisi dağıtım şirketi ile ilgili bir problem olduğunu söyledi. Yılmadım, hafta sonu bunun için Bilkent Real'e gittim, neyseki Real'de vişnenin yanında berry ailesinden istemediğim kadar donmuş meyve beni bekliyordu. Bu tarifi ilk deneme için vişneli yapmaya karar verdim, ama sonra diğer 'berry'gillerle de denemeyi düşünüyorum.


Sitede birbirinden güzel tarifler var, bana bir arkadaşım tavsiye etmişti. Ben sonuçtan oldukça memnun kaldım. Diğer tarifleri de denemek için sabırsızlanıyorum.


Tarifte normal muffinlerden farklı olarak 'buttermilk' kullanılıyor. Bunun kefire karşılık geldiğini daha önceden yemek bloglarında okumuştum. Kefir, yumuşacık 'muffin'leriniz olmasını sağlıyor. Ayrıca tarifte anlatıldığına göre katı ve sıvı malzemeler iki ayrı kapta karıştırılıp daha sonra sıvı karışım katının üzerinde dökülüyor ve hiç çırpmadan sadece tamamen karışması sağlanıyor. Ben başta biraz endişelendim, "çırpmadan olur muymuş" diye ama tarifte "çok karıştırırsanız, sert muffinleriniz olur" diye uyardığından aynen burda yazdığı gibi yaptım. Ve sonuçta 12 adet yumuşacık muffinim oldu, ilk deneğim kardeşim çok sevdi.


Malzemeler şöyle;
2 1/2 bardak (350 grams) un
3/4 bardak (150 grams) şeker
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz
1 yumurta
3/4 bardak (180 ml) kefir
2/3 bardak (160 ml) sıvı yağ
2 çay kaşığı vaniya
2 bardak taze yada donmuş meyve


Büyük bir kapta un, şeker, kabartma tozu, karbonat, karbonat, vanilya ve tuzu karıştırın. Sonra meyveleri karışıma ekleyin. Ayrı bir kapta yumurta, kefir, yağı iyice karıştırın. Daha sonra sıvı karışımı, unlu karışıma ekleyip tahta bir spatula ile karışmasını sağlayın. Ama sadece güzelce karışsınlar, daha fazla çırpmamaya özen gösterin. Muffin kalıplarına karışımı yerleştirin. 190 C önceden ısınmış fırında 20dk pişirin. Yanında da güzel bir kahve yapın, hadi afiyet olsun :)



Zuhal

4 yorum:

limoncicegi dedi ki...

Ellerine sağlık, sıcakkahve ile ne güzel gider... Buttermilk yerine koyu ayranda kullanabilirsin, haberin olsun...

Şehir Melekleri dedi ki...

Ayranlı kek hiç denemedim,güzel bir fikir,deneyeyim. Bir de kefirin yerine sütün içine limon koyup bekletilen birşeyler kullanıyordu, yemek bloglarında görmüştüm. Beklerim bir gün kahve yanına keke :)

limoncicegi dedi ki...

Aaa sen çağırırsında ben gelmez miyim ? Ben şimdiler de rejimdeyim, bitince ilk kaçamağı sende yaparım artık :))

Şehir Melekleri dedi ki...

Ben de girsem rejime iyi olacak, malum önümüz yaz ama bu ara costukça coştum. Üç dört gün önce senden tarifini aldığım kedilili çikolatalı tatlıdan yaptım, koca bir borcam dolusu, 3. güne çıkmadı :( Acil eylem planı yapmam gerek...Neyse ben bir düşünüp, plan yapayım en iyisi :)...
Zuhal