30 Mart 2007 Cuma

Ayrı eve çıkmalı mı? Zorluklar..

Evet yalnız yaşamayı öğrenmek lazım, bunda hemfikirim. Bu beni güçlü kılacak..Ona da tamam..Ama burda Türkiye'de yaşamanın getirdiği zorlukları da görmek lazım..Örneğin, Amerika'da veya Avrupa’nın herhangi bir ülkesinde benim yaşımdaki insanlar, benim statuümde hayatlarını idame ettirebilecekleri bir hayat standardına sahipler, bu zor birşey değil buradaki kadar.. Amerikada üniversite de okurken bile bunu rahatlıkla becerebiliyolar..Burda bakıyorum, hesaplıyorum, kira, vergiler, benzin, sigorta,kasko..O kadar yekün tutuyorki senin yalnız yaşaman ancak ucu ucuna denk getirerek mümkün..hatta bazı aylar ay başını bile getiremeyebilirsin...Bu durumda da anne babandan borç almak/istemek zor bir durum bu yaşta..Bu da beni korkutan birşey...Tabii bunda işyerine güvensizlikte diz boyu..Gelecek ay maaşın yatacak mı yatmayacak mı emin değilsen adım atmaktan korkuyorsun..ve bunu değiştirecek bir güç yok elinde..bu da beni daraltıyor..Bunca yıl oku, didin, çalış, başarılı ol ve hala ayaklarının üstünde duracak finansal gücün olmasın...Kızıyorum bazen gerçekten, çaresizliğe ve adaletsizliğe..ve insanların yurtdışında yaşamalarının nedenlerini anlayabiliyorum..
CEREN

2 yorum:

limoncicegi dedi ki...

Maddi engel gercek bir problem. Bu dediklerine yatirirsan butun maasi, kendini br cesit kole gibi hissediyorsun... Yani kole calisir, karsiliginda ev-yemek-tedavi sahibi olur. Bizde bir cesit oyle oluyoruz. Bu zor bir karar, hele ki is verene guvenmiyorsan

Adsız dedi ki...

Amerika da universite de yasayan insanlarin cogunu aileleri takviye ediyor. Burada da hayat artik cok pahali, eskisi gibi degil.

Sevgiler,

Bobby ve Emine nin annesi