13 Mart 2007 Salı

Das Leben der Anderen


Geçtiğimiz haftalardaki görkemli Oscar töreninde en iyi yabancı film ödülünü alan filmin adı bu... Türkçe çevirisiyle "Başkalarının Hayatı". Ben Alman yapımı bu filmi geçen cumartesi Kavaklıdere sinemasında izledim. IF'de kaçırdım diye üzülmüştüm ama neyseki bu hafta gösterime girdi de izleyebildik.

Filmden önce Kavaklıdere sinemasından bahsetmek istiyorum. Kavaklıdere sineması bana hep üniversite yıllarımı hatırlatıyor. Yeni nesil alışveriş merkezi sinemalarından (Ankamall, Armada..vb..) çok farklı. Daha eski, daha mütevazi, perdesi daha küçük, duygusal olacak ama daha sıcak. Güzel üniversite yıllarının film festivalleri geliyor aklıma bu sinemaya gittiğimde. İlk Almodavar filmini burda izlemiştim, "Sinir Krizinin Eşiğindeki Kadınlar". Uzun zaman olmuştu tekrar gitmeyeli. Bu arada o akşam beni en mutlu eden şey de filmden önce reklam izlememek oldu.

Film, 1973 doğumlu, genç yönetmen Florian Henckel von Donnersmarck'ın ilk uzun metrajlı filmi. Olaylar Berlin duvarının yıkılmasından beş yıl önce, 1984 yıllarında, Doğu Almanya'da geçiyor. Gizli polis örgütü Stasi görevlisi Gerd Wiesler, oyun yazarı Georg Dreyman ve sevgilisi tiyatro oyuncusu Christa-Maria Sieland'ın dünyasını 'dinleme'ye başlar, ama aynı zamanda onların dünyasında aşkla, edebiyatla, insan sıcaklığıyla tanışıp kendi hayatını, inandıklarını sorgulamaya başlar. Filmde bulunduğu mevkileri kötüye kullananları, tutkuları uğruna ihanet edenleri, herşeye rağmen sevenleri, hiç karşılık beklemeden iyilik edenleri, kısacası insana dair birçok şeyi bulabilirsiniz.

Daha fazla filmden bahsedip tadını kaçırmayayım. Ben filmi çok beğendim. Mutlaka gidin görün derim...


Zuhal

Hiç yorum yok: