20 Nisan 2007 Cuma

Ankara'da yaşamayı istiyorum...


Bu aralar hiç yazamaz oldum, ne yapıyorum hiç anlayamadan, günler, haftalar hatta aylar akıp gidiyor...Bahardandır diyorum, herşeyi baharı yoruyorum bu ara :)

Biraz gecikmeli olarak İstanbul gezimi anlatayım, çektiğim bir kaç fotoğrafı da paylaşayım.



İstanbul güzel sehir, bunu hep biliyordum ama bu sefer ben bir süre daha Ankara'da yaşamak istedigimi ve bu İstanbul'da yasamak istemedigimi anladim. Çoook zorsun İstanbul, çok.

Evet Besiktaş'tan Sarıyer'e uzanan sahil şeridi çok güzel, Nişantaşı çok Avrupai, Eminönü'nün o kalabaligi başımı döndürüyor, Taksim'in kozmopolitligini çok seviyorum, Galata kulesinden gördüğüm İstanbul'a aşık oluyorum ama....

Bir kere daha anladim ki, benim zamanım çok kıymetli, hayatını saat saat planlayan biri için yollarda geçirilen uzun saatler dayanılmaz. Evet en önemlisi bu herhalde, trafikte geçirilen zaman, bu sürede elimin kolumun bağlı olduğunu hissetmem.

Diğer en önemli sorun da kendimi İstanbul'da çok güvensiz hissetmem. Çantama sarılarak yürüyorum, her an başıma birşey gelecek gibi hissediyorum. Ben bunun üstüne gidip, gereksiz evham yaptığımı düşünsem de her gidişimde birşeyler oluyor ve ben yine gü-ve-ne-mi-yo-rum. Geçen sene 4 gün İstanbul'da kalıp Roma'ya geçecektim. O hrsızlıklarıyla ünlü Roma'ya indiğimde derin bir oh çektim, kendimi güvende hisettim. Gerçi Roma'nın gönlümdeki yeri apayrı, onu başka bir sefere anlatayım ama yine de insanın başka bir ülkede, hem de İtalya'da, kendini kendi ülkesinde olduğunda daha güvende hissetmesi trajıkomik geliyor bana. Bu sefer de kaldığım otelin 50m aşağısında bir kadın terörist 4 kilo bomba ile yakalandı :( Neyse ki kimsenin burnu bile kanamadı.

İstanbulda yaşayacaksam eğer;

* Bir yerden baska bir yere gidişin, haftanın farklı günlerinde ya da günün farklı saatlerinde yarım saat ile 2 saat arasında değişebilecek olmasına alışmalıyım.

* Eğitimin planlandığından 1 saat önce bitmesi hiç bir sey ifade etmiyor İstanbul'da, çünkü o sürede 1 saat kantinde servis beklemek zorundayım.

* Ya da 1 saat Pier Loti'de oturmak için 4 saatimin yollarda geçmesini kanıksamaliyim.

* Hafta içi kültür sanat yaşamının tamamen bitmesini, Ankara'da haftada bir olan konser-tiyatro etkinliklerimin İstanbul'da ayda bire düşmesine alışmalıyım.

* Yolu uzatmaya çalışan taksicilere, uzattığınız para 10 YTL bile olsa sahte mi diye güneşe tutan şoförlere alışmalıyım.

...

Bu liste böyle uzaar gider...

Bu sefer çok zor geldi bana İstanbul, çok yordu beni. Yetti bana İstanbul, fazla geldi, evime Ankara'ya dönmek istedim.

Bizim kendimizi teselli ettigimizi düsündüğüm, 'Ankara'da yasayip, Istanbul'da gezilir' sözünün doğruluguna bir kez daha inandim içtenlikle. Ankara Ankara güzel Ankara, ben bir süre daha buralardayım :)

Ama kısa bir moladan sonra :) 23 Nisan'da 3 günlüğüne İzmir'e kaçıyoruz... İzmir, Çeşme, Alaçatı, Şirince bizi bekliyor!!! Yeni fotoğraflarla döneceğim! Ama umarım yeni bir ikilemle dönmem :)

Herkese iyi tatiller...

Tüm çocukların ve içinizdeki çocukların dünyanın en güzel bayramı, tek çocuk bayramı olan 23 Nisan'ı kutlu olsun...

Zuhal

P.S. Aslında daha çok fotoğraf yükleyecektim, ama yazdığım her yüklemeden sonra tüm yazılar darmadağın oluyor, bu konuda biraz kendimi geliştirmem gerek sanırım...

7 yorum:

Adsız dedi ki...

hani demişsin ya "güvenemiyorum" diye.. örneğin ben de istanbul'da yaşıyorum, mutlaka en az herkesin yaşadığı tedirginlikleri içimde barındırıyorum ama.. hiç bir zaman % 100 güvensizlik duymuyor buradaki insanlık. bazı olayları sıkça yaşadığımızdan mıdır nedr tepkisiz kalmayı yeğliyoruz bir çok konuda.

acı gerçek şu ki; istanbul hepimizin ruhunu sömürüyor.. ruhsuzlaştırıyor..
ama yine de işte.. dünyanın en güzel şehri her daim!hh

Şehir Melekleri dedi ki...

Yani haklısın zupermen, ne diyeyim. Güzelliğine güzel, ben de gelip göreyim bu güzelliği ara ara diyorum :)
Zaten bir kere o İstanbul virüsü bulaştı mı bir daha ıslah olmuyor insan :)
İstanbul'a sevgiler

Zuhal

Adsız dedi ki...

İstanbulun en güzel yerine gitmişsin galata kulesi insan mest oluyor. hele oradan dalıp gitmek ayrı bir havası var

Adsız dedi ki...

KIZIM BUGÜN GÜNLERDEN NE ??
SAID I YOU ALWAYS TO BE SUDDENLY
NOT TO BE OR

ANY GRAND FATHHERR

PRAY ALWAYS EMİ..HYQ

Absurd Prayer dedi ki...

aslında benim de istanbula senin tam da sevmediğin sebeplerden dolayı tapıyor oluşum ne garip.

Şehir Melekleri dedi ki...

kayhanovic,
Haklısın, galata kulesi gerçekten büyüleyici bir yer.

anonim,
Bir spam durumu vuku buldu sanırım, ya da başka bir şey söylemek istersen lütfen daha anlaşılabilir bir yorum yazarsan sevinirim. Commentler için sınırlama mı koymak gerek acaba?

ahkam kusu,
Gerçekten İstanbul'da günde 3-4 saat trafikte geçirip, sürekli diken üstünde yaşamadığın için mi tapıyorsun? Yoksa ahkam kesmek için mi böyle söyledin? merak ettim :)

Zuhal

Şehir Melekleri dedi ki...

ahkamkusu,
Önceki yorumda küçük bir imla hatası yapmışım, 'sürekli diken üstünde yaşadığın' için mi demek istemiştim...

Sevgiler

Zuhal