29 Haziran 2007 Cuma

Gitmek mi zor, kalmak mı zor?

Gitmeli mi, kalmalı mı? Dun bir arkadasimin Hollanda’da iş bulduğunu ve buralardan ayrılacağını duydum..Üzüldüm..Ama sevindim onun adına bir yandan..Yıllarca acaba gitmeli mi, kalmalı mı sorgulamasını yapan biri olarak biraz da bu cesareti kıskanmadım değil..İnsan hep bir arayış içinde..Hep birşeyleri kaçırdığını düşünüyor, gitmek yakalamak, denemek istiyor o kaçanları..ama biryandanda rahatını bozmak, düzenini değiştirmek, alışkanlıkları bırakmak zor geliyor..Geride kalanlar, gelenekler, beklentiler..Kaçan fırsatlar, yeni deneyimler..Yeni cezbedici, avlayıcı, geliştirici, ama belirsiz ve ürkütücü..Eski tanıdık, bildik, rahat, garantili, ama statuquo cu, monoton..
Ne yapmalı, nasıl karar vermeli..Bir papatya falına mı bakmalı: gitmeli, gitmemeli, gitmeli, gitmemeli..gitmeli..gitmemeli..Nedir bizi gitme özgürlüğünden alıkoyan güç??Nasıl cesaret göstermeli?

CEREN

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Yaşınız 38 altı ise kacınız,gidiniz
ve yaşayınız....olmadımı eve dönüş
cok cok kolay...ama elde edecegınız bır omre bedel olabılır.
Hersey kucuk bır adım sadece.
Dünyaysa bir kaç adım sadece.
Birkere kacışın zevkini alırsanız.,
kaçışlar bir ömür boyu sürebilir..
Sevgiler,Mehmet

Şehir Melekleri dedi ki...

Belki de bu beni korkutuyor: ya kacarsam ve bir daha donemezsem, ama gittigim yerdede mutlu olmazsam ve burda o sirada kacirdiklarim...Risk..Risk almaktan korkuyorum sanirim, bu da iyi seyleri yasama sansini ortadan kaldiriyor..
Sevgiler,Ceren

limoncicegi dedi ki...

Kucuk yerlere kacmakla basla derim o zaman, kucuk kacislara izin vererek. Aslina kacislarinda guzel oldugunu - iyi olsada bas edebildigini , kotu olsada geri donebildigini gorecegin kacislarla... Eminim yillardir bir ara yaparim deyip aklinda tuttugun yerler vardir; hep bahanelerle erteledigin, yaninda biri olmadan gidemeyecegini dusundugun, bir aralar iste. Onlardan baslamak lazim, kucuk kacislarla gelir buyuk kacislar; deniz gibi bir cesit, yavas yavas acildikca guzellesir su, ilk giristeki dagalar durulur, uzaktan kiyi ne de guzeldir halbu ki !

Adsız dedi ki...

Merhaba:) İsminizi Eda Suner sayfasında görerek geldim size. Kalmak daha zor bence. Kalmak; söylendiği gibi,bi eylem gerçekleştiremeden yapayalnız gibi sanki. Hatıralarla, tüm kalanlarla, gidenlerin ardından bakmak gibi.